Comunicare

Reducerea costurilor într-un business: 5 investiții utile

Investițiile sunt o parte importantă din dezvoltarea unei afaceri. Înainte de a face o investiție, este necesară o înțelegere a conceptului și a scopului derulării acesteia. Investițiile sunt, în termeni economici, active achiziționate de o companie cu scopul de a genera mai multe venituri. O investiție nu este o achiziție care să îndeplinească nevoile prezentului, dar va fi utilă pentru viitorul companiei. Astfel, o investiție este întotdeauna realizată în speranța că viitoarele câștiguri vor depăși cheltuielile inițiale pentru achiziționarea activelor.

Conceptul investițiilor este mult mai complex decât va fi explicat în rândurile următoare - de aceea echipa contabilă a companiei trebuie consultată. Cu ajutorul expertizelor financiar-contabile, vor putea fi făcute investiții avantajoase pentru dezvoltarea business-ului pe piața comercială.

În articolul următor, vor fi prezentate 5 tipuri de investiții necesare și utile pentru succesul companiei:

  1. Investiții în mijloace sustenabile

Starea mediului înconjurător a creat un nou stil de viață prin care, atât oamenii, cât și companiile și-au schimbat comportamentul de consum și de producție pentru a readuce natura într-o condiție favorabilă. Astăzi, o afacere care nu încearcă să implementeze diverse măsuri pentru sustenabilitate este privită negativ de către consumatori și, astfel, insuccesul pe piața comercial este inevitabil.

Și pentru un start-up, și pentru o companie cu un istoric îndelungat pe piața din România, prima investiție recomandată este legată de mijloacele sustenabile. Inițial, schimbarea culturii organizaționale pentru a deveni „verde” și a echipamentelor utilizate pot părea destul de costisitoare. Însă, investiția vizează câștigurile din viitorul apropiat, iar mijloacele sustenabile vor ajuta afacerea reducând  o mare parte din cheltuielile obișnuite.

De exemplu, prin reducerea consumului de energie, se vor economisi în cele din urmă resurse și costurile asociate acestora, ceea ce va îmbunătăți eficiența generală a operațiunilor de afaceri, dar și bugetul companiei. Reducerea consumului de energie poate fi realizată prin achiziția unor captatori de lumină. Aceste dispozitive au ca scop conducerea luminii de la soare în încăperile sediului companiei, astfel încât operațiunile de afaceri să beneficieze de pe urma eficienței energetice.

Reducerea consumului de energie poate fi realizată și prin schimbarea comportamentelor angajaților. De exemplu, capitalul uman poate fi instruit să stingă luminile care nu sunt necesare și să închidă echipamentele tehnologice înainte de încheierea programului de lucru.

  1. Investiții în soft-uri digitale de automatizare

Aplicațiile digitale pentru automatizarea proceselor de afaceri au fost concepute pentru orice tip de business. Scopul acestora este de a reduce timpul și efortul uman depus asupra unor sarcini repetitive care nu duc decât la scăderea performanței generale a companiei.

Prin implementarea unor soft-uri care să automatizeze operațiunile de afaceri, angajații își pot îndrepta atenția către activități mult mai importante, în care trebuie să-și folosească gândirea critică și creativă. În acest fel, va crește implicarea angajaților și, totodată, nivelul de productivitate și eficiență al companiei - factori care vor duce inevitabil la un avantaj pe piața competitivă.

 Exemple de astfel de aplicații  sunt sistemele pentru managementul relațiilor cu clienții, soft-urile pentru managementul resurselor umane și sistemele electronice pentru gestionarea documentelor. Fiecare sistem digital are un scop specific și deservește automatizării unor operațiuni repetitive consumatoare de timp și energie.

Mai mult, în funcție de tipul afacerii, poate fi creat un program hibrid de lucru - de acasă și de la birou. Pot fi reduse costurile de afaceri prin operarea  virtuală ori de câte ori este posibil:

  • Meeting-urile virtuale ajută la minimizarea cheltuielilor de transport, a celor legate de întreținerea sediului fizic etc. Chiar dacă eliminarea completă a contactului fizic între angajați nu este dorită, astfel de întâlniri pot fi utilizate pentru cazurile benefice companiei;
  • Un cloud poate fi utilizat pentru stocarea și partajarea fișierelor de lucru, ca o alternativă mai puțin costisitoare care va reduce, în același timp, consumul de hârtie și alte elemente birocratice.
  1. Investiții în echipamente profesionale pentru administrare și producție

De exemplu, dacă există necesitatea gestionării unui depozit pentru vânzarea cu amănuntul, atunci eficientizarea stocului de marfă este crucială pentru optimizarea vânzărilor și satisfacerea clienților. Dar, de multe ori, în inventarierea articolelor din depozit pot interveni erorile umane - mai ales în cântărirea și măsurarea coletelor. De aceea, trebuie făcută o investiție  în echipamente profesionale, cum ar fi sistemele de măsurare automată de la Eutron.

 

Aceste sisteme asigură acuratețea dimensiunilor și greutății mărfii din depozit, pentru ca angajații să poată lua o decizie sigură asupra echipamentelor de manipulare a coletului respectiv, asupra tipului de ambalaj și asupra modalității de transport.

  1. Investiții în dezvoltarea personală și profesională a angajaților

Angajații sunt resursa principală a unei afaceri, o resursă fără de care nicio companie nu poate evolua pe piața comercială. Așadar, trebuie angajații trebuie să fie bine pregătiți, însă mai trebuie luate în calcul condițiile lor mentale și emoționale, dar și aptitudinile și calitățile. Cu toții suntem de acord că o resursă umană fericită înseamnă performanță generală la nivel de business.

În acest caz, se poate purta o discuție cu departamentul de resurse umane pentru a pune bazele unor sesiuni de dezvoltare personală și profesională care să-i ajute pe angajați să se cunoască mai bine și să-și dezvolte anumite cunoștințe și aptitudini.

În același timp, poate fi derulată o activitate prin care angajații să primească dreptul de a-și face vizibile dorințele și nevoile la locul de muncă.

  1. Investiții în sisteme pentru cunoașterea clienților

Chiar dacă au fost depuse toate eforturile posibile pentru satisfacerea publicului țintă căruia i se adresează activitatea afacerii în cauză, a mai rămas un pas de urmat: implementarea unor sisteme pentru cunoașterea nevoilor și a părerilor consumatorilor despre serviciile companiei.

Evaluarea satisfacției clienților ajută la analizarea punctelor din companie care pot fi îmbunătățite, astfel încât să fie îndeplinite cât mai multe dintre cerințele societății de astăzi. În plus, cererea părerilor clienților cu privire la anumite aspecte îi va face pe clienți să se simtă implicați în activitățile afacerii și să devină fideli serviciilor și produselor oferite.
Orice investiție făcută la momentul actual va aduce numeroase beneficii pe parcurs, pe lângă reducerea cheltuielilor generale. Se recomandă contactarea unui consultant specializat pentru a afla care sunt nevoile companiei și în ce direcție se pot îndrepta investițiile necesare acesteia.

Reducerea costurilor într-un business: 5 investiții utile