Comunicare

Satisfacția clienților: Cum o măsori și de ce este importantă

Ce înseamnă satisfacția clienților

Conceptul de satisfacție a clienților reprezintă un grad emoțional al utilizatorilor unor produse sau servicii cu privire la experiența pe care aceștia o trăiesc în tot procesul, de la intrarea într-un spațiu comercial sau accesarea unui magazin online, până la folosirea efectivă a produselor sau serviciilor. 

Factori care influențează satisfacția clienților

  • Atitudinea angajaților față de clienți. De obicei, clienții prezintă un grad de satisfacție mai înalt dacă angajații companiei cu care intră în contact sunt binedispuși și voitori, chiar dacă au întâmpinat nemulțumiri în legătură cu produsul sau serviciul utilizat;
  • Modalitatea de rezolvare a conflictelor, nemulțumirilor sau returnărilor. Atitudinea angajaților cu privire la rezolvarea problemelor întâmpinate de un client este foarte importantă întrucât acesta își dorește un proces cât mai ușor și mai confortabil, fără prea mari bătăi de cap;
  • Modul de compartimentare a spațiului comercial. De obicei, clienții își doresc să găsească cât mai rapid ceea ce îi interesează. De aceea, este foarte important modul în care spațiul comercial este amenajat pentru a oferi o experiență cât mai plăcută. 
  • Calitatea unidimensională sau așteptată reprezintă totalitatea caracteristicilor și a funcționalităților pe care un client își dorește să le întâlnească în utilizarea unui produs sau serviciu și care sunt adânc înrădăcinate în conștientul acestuia și nu pot fi schimbate. Deci, trebuie îndeplinite.

Importanța satisfacției clienților

Principalele motive pentru care satisfacția clienților este importantă pentru firma dumneavoastră sunt:

  • Fidelizarea și loializarea clienților deja existenți;
  • Creșterea numărului de clienți noi și îmbunătățirea bazei existente de clienți
  • Creșterea profitabilității și a succesului pe piața competițională.

Un grad cât mai înalt de satisfacție a clienților reprezintă un aspect important pentru trasarea direcției de creștere a companiei dumneavoastră. Astfel, cu cât depuneți mai multe eforturi pentru satisfacerea cerințelor clienților, cu atât firma dumneavoastră are mai mult succes într-o piață competitivă.

Cum se poate măsura satisfacția clienților

Există mai multe modalități prin care puteți măsura și monitoriza satisfacția clienților dumneavoastră: evaluare pe bază de review-uri, interviuri unu-la-unu, sondaje, etc. Însă aceste sunt consumatoare de timp și presupun cheltuieli recurente pentru companie. 

Este important să alegeți metoda cea mai potrivită pentru nevoie dumneavoastră. Eutron vă propune soluția HappyOrNot, care poate fi folosită simplu și eficient, oricând, oriunde.

Aplicația  de feedback HappyOrNot este o alternativă inovatoare și mult mai interactivă pentru clienți, având o rată mai mare de utilizare. Aceasta  poate fi implementate atât în spațiul fizic, cât și în spațiul digital.

Satisfacția clienților: Cum o măsori și de ce este importantă